W kwietniu 2009 roku General Motors ogłosił, że zaprzestanie produkcji pojazdów Pontiac, aby uniknąć bankructwa. Rząd USA wkroczył i uratował przemysł, dając producentom samochodów łącznie prawie 81 miliardów dolarów, z czego 10,2 miliarda zapłacili podatnicy. Same General Motors i Chrysler otrzymały 17,4 miliarda dolarów. Jednak w czerwcu firma musiała ogłosić upadłość, chociaż podaż niesprawnych produktów została zmniejszona. Ostatni pojazd w styczniu 2010. Z kultowym czerwonym logo grotu strzały, G6 zjeżdża z linii montażowej w Orion Township.
Dla wielu nazwa „Pontiac” kojarzy się z klasycznym amerykańskim metalem z lat 60., kiedy firma po raz pierwszy ukuła termin „muscle car” w reklamie GTO z 1964 roku. A kto może zapomnieć o legendarnym Firebird Trans-Am rozsławionym przez Burta Reynoldsa w Smokey and the Bandit. Kiedyś Pontiac był gwiazdą stajni GM, a cały skład zdobył prestiżową nagrodę Motor Trend Car of the Year w 1965 roku.
Pontiac zaczął skromnie w 1893 roku, kiedy Albert G. North i Harry G. Hamilton założyli firmę Pontiac Buggy Company w Pontiac w stanie Michigan (hrabstwo Oakland). Gdy samochód zaczął zastępować powóz, para zmieniła model biznesowy i w 1906 roku narodził się Oakland Motor Car. Trzy lata później kupił je General Motors i w 1926 roku stworzył markę samochodów Pontiac, którą znamy dzisiaj.
Indian Chief Ottawa i producent kultowych samochodów
Nowa seria samochodów została nazwana na cześć indyjskiej Ottawy Pontiaca o tej samej nazwie. Uważany za wielkiego wodza, Pontiac zgromadził prawie wszystkie plemiona „od górnego jeziora do dolnej Missisipi”, aby wypędzić Anglików z ich ziemi. Najbardziej znany jest z samotnego ataku na Fort Detroit (później znany jako Miasto Detroit). Chociaż się nie powiódł, jego ogólny plan zadziałał i doprowadził do traktatu pokojowego podpisanego w lipcu 1766 roku. Chociaż marka pozostała taka sama, emblemat zmieniał się kilka razy na przestrzeni lat. Zawsze jednak zachowywał rdzenną ikonografię.
Przez pierwsze 33 lata (1926-1959) firma używała dwóch różnych logo, które nie różniły się wcale. Pierwsza zawierała starą tablicę rejestracyjną, której Oakland używał jako tła dla nazwy firmy i profilu Pontiac. Druga wersja stała się bardziej zaokrągloną tarczą o znacznie mniej „kartonowym” profilu Pontiaca.
W 1956 roku Semon E. „Bunkie” Knudsen został dyrektorem generalnym GM. W tym czasie był najmłodszym w historii dyrektorem generalnym General Motors i wpadł na nowe pomysły. Firma odeszła od staromodnego profilu Pontiac na rzecz bardziej nowoczesnego i eleganckiego profilu, który zapoczątkowuje nową erę dla firmy. Tak więc w 1959 roku wprowadzono czteroramienną gwiazdę skierowaną w dół grotu strzały, znaną jako „Strzała”. Styl zmienił się nieco na przestrzeni lat, ale w większości pozostał taki sam. General Motors nigdy nie ujawnił, co przedstawiał schemat malowania lub list (za pośrednictwem ListCar Brands).